Analüüs kahest traditsioonilise meedia kanalist (3.ndl)
The New
York Times – uue meedia oskuslik kasutamine
Traditsiooniline meedia:
The New York Times (NYT) on üks maailma tuntumaid ja mõjukamaid ajalehti, mis
on tegutsenud alates 1851. aastast. See on tuntud oma põhjalike uuringute,
analüüside ja kvaliteetse ajakirjanduse poolest.
Uue meedia kasutamine:
NYT on uue meedia kasutamisel väga oskuslik. Neil on tugev veebiportaal, mis
pakub artiklite digitaalset versiooni ja interaktiivseid funktsioone, nagu
graafikud, videod ja podcastid. Lisaks on nad aktiivsed sotsiaalmeedias
(Facebook, Twitter, Instagram), kus jagavad oma artikleid, lühikokkuvõtteid,
pilte ja videoed. NYT kasutab ka nutirakendusi, mis võimaldavad kasutajatel
isikupärastatud uudisevooge luua ja reaalajas uudiseid jälgida.
Miks see on oskuslik?
NYT suudab uut meediat kasutada nii, et see täiendab ja tugevdab nende
traditsioonilist meediat. Nad kasutavad interaktiivset sisu, et teha keerulised
teemad arusaadavamaks, ja sotsiaalmeediat, et laiendada oma ulatust ning luua
dialoogi lugejatega.
Eesti
Päevaleht – uues meedias lahjem kui traditsioonilises meedias
Traditsiooniline meedia:
Eesti Päevaleht (EPL) on üks Eesti suuremaid ja vanimaid päevalehti, mis on
tuntud oma uudiste, kommentaaride ja analüüside poolest. See on
traditsiooniliselt olnud trükiajakiri, kuid on viimastel aastatel laienenud ka
digitaalsesse keskkonda.
Uue meedia kasutamine:
EPL’l on veebiportaal ja sotsiaalmeedia kontod (Facebook, Twitter), kuid nende
uue meedia strateegia tundub olevat märksa lahjem võrreldes nende
traditsioonilise meediaga. Veebiportaal pakub peamiselt samu artikleid, mis
trükiversioonis, ilma erilise interaktiivsuse või digitaalsete võimaluste
kasutamiseta. Sotsiaalmeedias on nende tegevus pigem passiivne – nad jagavad
oma artikleid, kuid puudub aktiivne suhtlus lugejatega või katsed luua
dialoogi. Lisaks on nende sotsiaalmeedia postitused sageli lihtsalt lingid
artiklitele, ilma erilise kohandamise või visuaalse külje lisamiseta.
Miks see on lahjem?
EPL ei kasuta uue meedia võimalusi täiel määral. Nad ei paku interaktiivset
sisu ega püüa luua tugevat kogukonda, mis võiks olla nende lugejate jaoks
lisaväärtus. Sotsiaalmeedias on nende tegevus pigem ühesuunaline – nad jagavad
infot, kuid ei suhtle aktiivselt oma jälgijatega.
Kasutatud allikad:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_York_Times
https://www.nytco.com/company/history/
Kommentaarid
Postita kommentaar