Analüüs kahest traditsioonilise meedia kanalist (3.ndl)

The New York Times – uue meedia oskuslik kasutamine

Traditsiooniline meedia:
The New York Times (NYT) on üks maailma tuntumaid ja mõjukamaid ajalehti, mis on tegutsenud alates 1851. aastast. See on tuntud oma põhjalike uuringute, analüüside ja kvaliteetse ajakirjanduse poolest.

Uue meedia kasutamine:
NYT on uue meedia kasutamisel väga oskuslik. Neil on tugev veebiportaal, mis pakub artiklite digitaalset versiooni ja interaktiivseid funktsioone, nagu graafikud, videod ja podcastid. Lisaks on nad aktiivsed sotsiaalmeedias (Facebook, Twitter, Instagram), kus jagavad oma artikleid, lühikokkuvõtteid, pilte ja videoed. NYT kasutab ka nutirakendusi, mis võimaldavad kasutajatel isikupärastatud uudisevooge luua ja reaalajas uudiseid jälgida.

Miks see on oskuslik?
NYT suudab uut meediat kasutada nii, et see täiendab ja tugevdab nende traditsioonilist meediat. Nad kasutavad interaktiivset sisu, et teha keerulised teemad arusaadavamaks, ja sotsiaalmeediat, et laiendada oma ulatust ning luua dialoogi lugejatega.



 

Eesti Päevaleht – uues meedias lahjem kui traditsioonilises meedias

Traditsiooniline meedia:
Eesti Päevaleht (EPL) on üks Eesti suuremaid ja vanimaid päevalehti, mis on tuntud oma uudiste, kommentaaride ja analüüside poolest. See on traditsiooniliselt olnud trükiajakiri, kuid on viimastel aastatel laienenud ka digitaalsesse keskkonda.



Uue meedia kasutamine:
EPL’l on veebiportaal ja sotsiaalmeedia kontod (Facebook, Twitter), kuid nende uue meedia strateegia tundub olevat märksa lahjem võrreldes nende traditsioonilise meediaga. Veebiportaal pakub peamiselt samu artikleid, mis trükiversioonis, ilma erilise interaktiivsuse või digitaalsete võimaluste kasutamiseta. Sotsiaalmeedias on nende tegevus pigem passiivne – nad jagavad oma artikleid, kuid puudub aktiivne suhtlus lugejatega või katsed luua dialoogi. Lisaks on nende sotsiaalmeedia postitused sageli lihtsalt lingid artiklitele, ilma erilise kohandamise või visuaalse külje lisamiseta.

Miks see on lahjem?
EPL ei kasuta uue meedia võimalusi täiel määral. Nad ei paku interaktiivset sisu ega püüa luua tugevat kogukonda, mis võiks olla nende lugejate jaoks lisaväärtus. Sotsiaalmeedias on nende tegevus pigem ühesuunaline – nad jagavad infot, kuid ei suhtle aktiivselt oma jälgijatega.


Kasutatud allikad:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_New_York_Times

https://www.nytco.com/company/history/

https://www.britannica.com/topic/The-New-York-Times

https://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_P%C3%A4evaleht

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

3 põnevat IT lahendust (1.ndl)

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu (2.ndl)